۱۳۹۰ آذر ۱۲, شنبه

- کار کار اینگیلیساس

از هفته پیش تا حالا تمام ابزار و ادوات مارگیری و فالگیری و کف بینی و کف زنی و کف کنی و...خلاصه هر فوت وفنی بلد بودم را ردیف کردم که از این آش شله قلمکاری که در باغ قلهک بار گذاشته اند سر در بیاورم ولی شما که غریبه نیستید ، هنوز سر در نیاورده ام که آیا کدام شاخه از علوم انسانی یا حیوانی یا گیاهی یا... توجیه کننده آن لئاندرتال بالای سردر سفارت بود که کتش را در میاورد و به دل جمع ، قفل در سفارت را مثل قفل طویله پدرش باز می کرد و قاب عکس ملکه را در هوا می چرخاند.
سر راه ، همین کله سحر روز شنبه ، زیر پل سعادت آباد داشتم از تاکسی پیاده می شدم که فیس تو فیس با مش قاسم شدم و بعد سلام و چاق سلامتی با اون مرحوم ! ازش پرسیدم: مش قاسم تو میگی آخه توی این شرایطی که با وجود فروش نفت 108 دلاری تاسیزدهم برج مواجب خفه کردن ملت را نداریم به حسابشون بریزیم و از طرفی تمام مملکت عملن تعطیل شده و هر روز دلمون میلرزه که بنزین 1000تومن بشه یا همین 700بمونه و بیکاری و اعتصاب و چه و چه و چه  کدوم احمقی افسار این احمق ها را پاره کرد و انداختشون توی سفارت انگلیس ؟
مش قاسم مثل یک دکتر متخصص مهندس تحلیلگر(!) کلاهش رو روی سرش جابجا کرد و با همون لحن همیشگی ش گفت : بابام جان هی ی ی ! هنوز زوده شما ای ی ی اینگیلیسا رو بشناسی.
تازه داشت موتور مش قاسم روشن میشد که ندایی از آسمون اومد که : " قاااااسم خفه شو".و مش قاسم " بله آقا" یی گفت و توی اولین مسافرکش خط نیایش - ولیعصر پرید و رفت.
از سر صبح تا حالا دغدغه دونستن تحلیل مش قاسم هم به دغدغه فهمیدن دلیل  حمله چماقداران نظام اضافه شده . یعنی قاسم میخواست بگه این کار هم کار انگیلیساست؟ یا برای اولین بار مش قاسم هم معتقده که کار انگلیسا نیست؟ شما چی میگید؟

۳ نظر:

Salut گفت...

سلام. در اين بلبشو حتی بازی‌خوردن انگليس‌ستيزان از انگليس هم بعيد نيست. شايد بتوان پرسيد چه کسی از اين غائله بيشتر سود برد.
سالم و شاد باشيد.

Unknown گفت...

من میگم اینا با این کاراشون فقط باعث میشن که وقتی از ما می پرسن کجایی هستی هر بار با صدای ضعیفتری بگیم ایرانی.بر عکس اولا که اومده بودیم و با سرافرازی می گفتیم که ایرانی هستیم):

قاصدک گفت...

حالا می فهمیم که چرا باید دیوانه ها را با وجودی که ما را می خندانند به زنجیر کشید