۱۳۹۱ مهر ۱۵, شنبه

- گربه مرتضی علی


به نظر می رسد با تمهیدات کهریزکی و با دخالت پلیس و برادران چماق به دست و یک سناریوی در ظاهر اعتراض مردمی و بازاریان اغتشاشگر! (که صد البته به نظر نگارنده نمایشی چند ساعته بود) بازار ارز کنترل شد. به عبارتی دولت که عنان کنترل  ارزش پول ملی را نمیتوانست در دست بگیرد به روش معمول متوسل شده و با بحران سازی صوری ، صورت مسئله ی لاینحل را علی الحساب پاک کرده است.
حتمن می گویید این هم نوعی توهم است. شاید. ولی اگر این سناریو از پیش طرح ریزی شده هم نباشد به نوعی می تواند ناشی از روحیه "گربه" مابانه آقایان باشد که از موقعیت به وجود آمده برای چارچنگولی فرود آمدن استفاده کردند و وقتی بهمنی ودیگر مسئولین ذی ربط در سوراخ موش خزیده اند و کاری نمی توانند پیش ببرند توسط سردار رادان و سربازان گمنام زمانی بخرند تا شاید از این ستون به آن ستون فرجی بشود و یا اسراییل خر بشود و جنگی راه بیاندازد یا زلزله بیاید یا اوباما رای نیاورد و جمهوری خواه ها عرصه را تنگ کنند یا سوریه با ترکیه جنگ راه بیاندازد یا ...
خلاصه بازی خنده داری در جریان است. صرافی ها و سایت ها قیمت دلار را 2700 تومان  و قیمت یورو را 4600 تومان  و برابری یورو و دلار را 1.3 اعلام می کنند. با یک ضرب و تقسیم ساده قیمت واقعی دلار بیش از 3500 تومان به دست می آید. حالا این وسط پیدا کنید پرتقال فروش را و بعد از پرتقال فروش پیدا کنید سر نخ فتنه اقتصادی را!!!

هیچ نظری موجود نیست: